Body Mind - spokojne - Fitness Club Dynamika

Komentarze

Transkrypt

Body Mind - spokojne - Fitness Club Dynamika
Body Mind - spokojne
Opublikowano na Fitness Club Dynamika (http://www.dynamika.pl)
Body Mind - spokojne
FIT BALL – SPOKOJNE PIŁKI - jedna z najbezpieczniejszych form ruchu, polecana dla WSZYSTKICH
osób. Zajęcia te wykorzystują FENOMEN RÓWNOWAGI – w pozycjach, w których ciało walczy o
zachowanie równowagi (np. stanie na jednej nodze z zamkniętymi oczami) ciało nieświadomie,
niezależnie od naszej woli napina wszystkie najważniejsze grupy mięśniowe (mięśnie głębokie
brzucha, mięśnie ud i pośladków oraz mięśnie wzdłuż kręgosłupa). Zajęcia prowadzone są na
specjalnych piłkach (dużych – fit ball (zielonych) i małych – overball (niebieskich, czerwonych i
żółtych), których elastyczność eliminuje obciążenia osiowe kręgosłupa – czyli obciążenia, którym
podlegamy podczas siedzenia, chodzenia i biegania, jak również stabilizuje i wzmacnia stawy
jednocześnie ich nie obciążając. Balansowanie na piłce w różnych pozycjach aktywizuje
poszczególne partie mięśniowe, wzmacnia i kształtuje gorset mięśniowy. Na tych zajęciach
ćwiczone są wszystkie mięśnie. Pozycje rozciągające i relaksujące dają poczucie całkowitego
odprężenia. Już wkrótce zniknie wiele twoich dolegliwości bólowych ze strony kręgosłupa i kolan. Fit
ball – to zajęcia dające dużo radości i uśmiechu, poprawiają równowagę, wzmacniają mięśnie,
rozciągają i relaksują. To jedna z bardziej odpowiednich form ruchu dla osób starszych i puszystych.
BUP + STRETCH – wzmacnianie, rozciąganie i rozluźnianie - lekcja skierowana na spalanie
tkanki tłuszczowej zalegającej na biodrach, udach, pośladkach i brzuchu oraz wzmocnienie
znajdujących się tam mięśni (patrz opis BUP) jak również rozciągnięciu i rozluźnieniu mięśni po
całym dniu. Jest to doskonałe połączenie gimnastyki wzmacniającej i relaksu. We wszystkich
proponowanych przez nas formach ruchu wyciszenie i rozciągnięcie trwa około 5 min – co jest
często niewystarczającym czasem do zrelaksowania się i odprężenia. W tych zajęciach wydłużamy
ten czas do ok. 20-30 min. Dzięki stretchingowi mięśnie stają się bardziej elastyczne, wysmuklone,
mniej podatne na kontuzje i przede wszystkim odprężone. Stretching znacznie poprawia ruchomość
wszystkich stawów i zmniejsza dolegliwości bólowe kręgosłupa.
STRETCH (rozciąganie) - stretching jest uniwersalnym lekarstwem na wiele dolegliwości u dzieci,
młodzieży, dorosłych a nawet osób w podeszłym wieku. Jakie korzyści może przynieść
systematycznie stosowany Stretching? zmniejsza napięcie mięśniowe i sprawia, że czujesz się
odprężony, poprawia koordynację ruchów, zwiększa zakres ruchów, zapobiega uszkodzeniom
włókien mięśniowych (silny i rozciągnięty mięsień lepiej znosi obciążenie niż silny i nie
rozciągnięty), przygotowuje mięśnie do uprawiania sportów wymagających dużego wysiłku, rozwija
świadomość własnego ciała. Rozciągając różne części ciała skupiasz się na nich i lepiej je poznajesz.
Poprawia krążenie krwi. Relaksuje. Stretching znacznie poprawia ruchomość wszystkich stawów i
zmniejsza dolegliwości bólowe kręgosłupa oraz szyi.
KRĘGOSŁUP (KR), ZDROWY KRĘGOSŁUP, BUP + KRĘGOSŁUP - są to zajęcia skierowana do
osób prowadzących siedzący tryb życia lub miewających problemy z kręgosłupem. Bardzo dobrze
na tego typu zajęciach czują się też osoby starsze oraz puszyste. Spokojne tempo, odpowiednio
dobrane ćwiczenia, „w sam raz muzyka” – czynią te zajęcia atrakcyjnymi dla wszystkich, którzy
chcą się zdrowo poruszać, a nie koniecznie przepadają za szybkim tempem i tradycyjnym
aerobikiem. Ćwiczenia te mają na celu wzmocnienie mięśni mających wpływ na prawidłową
postawę ciała - ćwiczone są mięśnie ud, pośladków, brzucha, mięśnie pleców oraz mięśnie wzdłuż
kręgosłupa. Dużo jest ćwiczeń rozciągających i prostujących przygarbione ramiona i plecy. W
zajęciach możliwe jest zastosowanie taśm rehabilitacyjnych, lekkich hantelek, piłek fit ball, over
ball, kolce oraz niestabilnych powierzchni. Ćwiczenia z zastosowaniem piłek i niestabilnych
powierzchni wpływają na polepszenie równowagi oraz wzmacniają wszystkie mięśnie stabilizujące
sylwetkę.
PILATES - jest to metoda mającą na celu stworzenie równowagi w ciele. Jest treningiem "dobrego
samopoczucia". Wpływa na to jak wygląda ciało, jak je odczuwamy i jak pracuje. Ćwiczenia bez
stresu i męki wykonywane przy dźwiękach spokojnej muzyki wprowadzają nas w dobry nastrój i
poprawiają wygląd ciała. Główną zaletą ćwiczeń jest ich niewiarygodna efektywność. Jest to trening
całego ciała w skład którego wchodzą ćwiczenia inspirowane jogą, baletem i ćwiczeniami siłowymi.
Ich istotą jest rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni. System ten jest ukierunkowany na
Realizacja:
Strona 1 z 5
Body Mind - spokojne
Opublikowano na Fitness Club Dynamika (http://www.dynamika.pl)
poprawę elastyczności, siły, równowagi i świadomości swojego ciała. Ten nieaerobikowy system
ćwiczeń wymaga wysokiej koncentracji i skupienia, polega bowiem na wykonywaniu precyzyjnych i
powolnych ruchów o niewielkim zasięgu. Mięśnie rozciągają się, wzmacniają i stają się bardziej
elastyczne, przez co całe ciało odzyskuje sprężystość, poprawia się sylwetka, figura staje się smukła
i młodzieńcza, a chód lekki i pełen gracji. Charakterystyczny dla metody Pilatesa jest także fakt, iż
nie skupia się on tylko na mięśniach dużych i mocnych, ale wzmacnia też mięśnie małe i słabe, o
istnieniu których często w ogóle nie zdajemy sobie sprawy. Dopóki nie zaczniemy ćwiczyć.
Niezwykłość metody Pilatesa polega między innymi na tym, że przynosi ona nie tylko korzyści
fizyczne, ale także psychiczne. Poprawia wygląd całej sylwetki, ale również wpływa korzystnie na
nasze samopoczucie. Niweluje bóle kręgosłupa i stawów oraz uczy nawyków poprawnego
oddychania. Pilates jest odpowiedni dla każdego, niezależnie od wieku czy stanu zaawansowania.
Podczas ćwiczeń nie wykonujemy gwałtownych ruchów i podskoków - jest to metoda doskonała dla
osób z bólami stawów i kręgosłupa, osób z nadwagą, osób starszych, lubiących spokojne ćwiczenia
przy spokojnej muzyce. Pilates jest odpowiedni też dla tych, którzy długo nie ćwiczyli. To jakość
czyni tę metodę tak efektywną i o tym nigdy podczas ćwiczeń nie wolno zapominać. Na zajęciach
Pilatesa ćwiczymy bez butów. Zajęcia Pilates + Stretch składają się w połowie z tradycyjnego
pilatesa i w połowie ze stretchingu (czytaj opis Stretch).
Przeczytaj więcej o Pilatesie
GWCC - GIMNASTYKA WZMACNIAJĄCA CAŁE CIAŁO - jest to gimnastyka podobna do ''BUP+Body Shaper” z tą różnicą, że są to zajęcia prowadzone w spokojnym tempie, z niewielkim
obciążeniem i o umiarkowanej intensywności. Ćwiczenia są tak dobrane, aby każda osoba mogła je
wykonać. Ta forma rekreacji ruchowej przeznaczona jest dla osób początkujących, osób starszych,
puszystych, osób nieradzących sobie w tradycyjnych grupach ze względu na zbyt szybkie tempo i
zbyt trudne ćwiczenia oraz dla osób lubiących ćwiczyć w spokojnym tempie. Na zajęciach
wykorzystujemy różne akcesoria, przez co trening jest urozmaicony: gryfy od sztang, lekkie
hantelki, piłki różnych wielkości, niestabilne powierzchnie, tubingi, taśmy.
SENSITIVE CYCLING – ROWERY Z PROSTĄ KIEROWNICĄ - poprzez lekką modyfikację
konwencjonalnego roweru Tomahawk Indoor Cycling poprzez specjalny moduł, kierownica zostaje
ustawiona do pozycji wyprostowanej. Dodatkowo zmienione zostaje siodełko na tzw. „kanapę”.
Taka wyprostowana pozycja ciała na rowerze (Sensitive Cycling) pozwala przeprowadzić zajęcia dla
każdego. Sensitive Cycling jest optymalnym treningiem dla seniorów, osób mających problem z
kręgosłupem, dla osób otyłych. Nawet jeśli trafisz na zajęcia Indoor Cycling (zamiast Sensitive), a
jesteś osobą początkującą, mającą problemy z kręgosłupem czy puszystą istnieje możliwość
wyższego ustawienia kierownicy, a tym samym zwiększenia komfortu jazdy.
Przeczytaj więcej o rowerach [1]
Pilates - więcej informacji
"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia.
Wtedy ludzie będą szczęśliwsi".
To słowa samego twórcy metody - Josepha Pilatesa. Wypowiedział je w 1965 roku, mając 86 lat. I
faktycznie się nie mylił. "Pilatesowa" gorączka ogarnęła prawie cały świat. Ameryka zwariowała na
punkcie Pilatesa, a w ślad za nią poszły inne kraje. Zastanawiasz się nad fenomenem metody
Pilatesa? Wydaje Ci się, że to kolejny przejściowy szał dostępny tylko dla wybranych, który
przeminie za kilka lat? Nic bardziej błędnego. Pilates jest dla wszystkich! Jest to metoda mającą na
celu stworzeniu równowagi w ciele. Jest treningiem "dobrego samopoczucia". Wpływa na to jak
wygląda ciało, jak je odczuwamy i jak ono pracuje. Ćwiczenia bez stresu i męki wykonywane przy
dźwiękach spokojnej muzyki wprowadzają nas w dobry nastrój i poprawiają wygląd naszego ciała.
Fizjoterapeuci i osteolodzy określają tę metodę jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności
ruchowej.
kliknij aby zobaczyć artykuł w NTO na temat Pilatesa [2]
Opis metody:
Zastanawiasz się, dlaczego Pilates jest tak dobry dla każdego, bez względu na wiek czy stan
zdrowia? Dlaczego jest inny niż pozostałe techniki ćwiczeń? Odpowiedź jest tak prosta, jak sama
metoda. Główną zaletą ćwiczeń jest bowiem ich niewiarygodna efektywność. Jest to trening całego
ciała w skład którego wchodzi ponad 500 ćwiczeń inspirowanych jogą, baletem i ćwiczeniami
Realizacja:
Strona 2 z 5
Body Mind - spokojne
Opublikowano na Fitness Club Dynamika (http://www.dynamika.pl)
siłowymi. Ich istotą jest rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni. System ten jest ukierunkowany
na poprawę elastyczności, siły, równowagi i świadomości swojego ciała. Ćwiczenia te zostały
opracowane w latach dwudziestych ubiegłego wieku przez Josepha Pilatesa, aby umożliwić
kontuzjowanym sportowcom oraz tancerzom bezpieczny powrót do treningów i zachowanie
kondycji. Od tego momentu Metoda Pilatesa została zaadoptowana do użytku dla całego
społeczeństwa.
Ten nieaerobikowy system ćwiczeń wymaga wysokiej koncentracji i skupienia, polega bowiem na
wykonywaniu precyzyjnych i powolnych ruchów o niewielkim zasięgu. Poprzez prawidłowe
wykonywanie ćwiczeń możesz wysmuklić swoją sylwetkę, uzyskać płaski brzuch i pozbyć się
zbędnej tkanki tłuszczowej. Mięśnie rozciągają się, wzmacniają i stają się bardziej elastyczne, przez
co całe ciało odzyskuje sprężystość, poprawia się sylwetka, figura staje się smukła i młodzieńcza, a
chód lekki i pełen gracji.
Charakterystyczny dla metody Pilatesa jest także fakt, iż nie skupia się on tylko na mięśniach
dużych i mocnych, ale wzmacnia też mięśnie małe i słabe, o istnieniu których często w ogóle nie
zdajemy sobie sprawy. Dopóki nie zaczniemy ćwiczyć.
Jakie korzyści daje Pilates:
Niezwykłość metody Pilatesa polega między innymi na tym, że przynosi ona nie tylko korzyści
fizyczne, ale także psychiczne. Poprawia wygląd całej sylwetki, ale również wpływa korzystnie na
nasze samopoczucie. Niweluje bóle kręgosłupa i stawów oraz uczy nawyków poprawnego
oddychania.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze korzyści, jakie możesz osiągnąć ćwicząc Pilates:
Poprawia elastyczność ciała
Zwiększa siłę mięśni, w szczególności mięśni brzucha, dolnej części pleców, bioder i pośladków
Równoważy siłę mięśni po obu stronach ciała
Poprawia kontrolę mięśni pleców oraz kończyn
Wysmukla sylwetkę i "wyciąga" ciało
Poprawia stabilność kręgosłupa Zwiększa świadomość swojego ciała
Uczy prawidłowego, pełnego oddechu
Poprawia koordynację ruchową i równowagę
Rozluźnia ramiona, kark i górną część pleców
Bezpieczna rehabilitacja kontuzji stawów i kręgosłupa
Pomoc w prewencji kontuzji układu kostnego i mięśni.
Pilates jest dobry dla każdego:
Technika ta jest odpowiednia dla każdego, niezależnie od wieku czy stanu zaawansowania.
Głównym przesłaniem ćwiczeń Pilatesa jest wzmocnienie świadomości własnego ciała. Jest to
bardzo istotne w dzisiejszych czasach, kiedy ciągle się spieszymy, nie zwracamy uwagi na własną
postawę, pracując tym samym na choroby kręgosłupa, zniekształcając swoją sylwetkę i
nieprawidłowo oddychając, co w prosty sposób prowadzi do pogorszenia jakości naszego życia.
Pilates ma to zmienić. I zmienia!!!
Podczas ćwiczeń nie wykonujemy gwałtownych ruchów i podskoków - jest to metoda doskonała dla
osób z bólami stawów i kręgosłupa, osób z nadwagą, ograniczającą możliwość aktywnych ćwiczeń,
Realizacja:
Strona 3 z 5
Body Mind - spokojne
Opublikowano na Fitness Club Dynamika (http://www.dynamika.pl)
oraz dla tych, którzy długo nie ćwiczyli. Typowy trening Pilatesa składa się z zestawu ćwiczeń nie
trwających dłużej niż 90 minut. Jedną z ogromnych zalet metody jest fakt, że nie wymaga ona od
nas powtarzania ćwiczeń w nieskończoność. Każde ćwiczenie powtarzamy ok. 10 razy, dzięki czemu
unikamy uczucia znudzenia i zmęczenia. Jedną z podstawowych zasad metody jest to, że nie ilość
jest tu najważniejsza, a jakość. To jakość czyni tę metodę tak efektywną i o tym nigdy podczas
ćwiczeń nie wolno zapominać. Podczas ćwiczeń ważna jest także dbałość o poprawne oddychanie i
kontrola przepony. Aby uzyskać maksymalne korzyści należy ćwiczyć Pilatesa minimum dwa, trzy
razy w tygodniu. Pierwsze efekty pojawiają się szybciej niż w innych systemach, bo już po
pierwszych 10 - 20 sesjach. Jakość najważniejsza.
Smukła sylwetka, płaski brzuch, dobre samopoczucie, lepsza świadomość własnego ciała - to
wszystko da ci Pilates. Oprócz regularności ćwiczeń i rozsądnej diety musisz jednak przestrzegać
jednego, najważniejszego warunku - dbać o jakość ćwiczeń. Tu nie liczy się ilość powtórzeń możesz wykonać ich tysiące, ale dopóki nie są wykonywane prawidłowo przyniosą więcej szkody niż
pożytku. Podczas treningu należy więc zwracać ogromną uwagę na to, jak wykonujemy ćwiczenia i
zachować maksymalne skupienie. Pilates składa się z serii powolnych ćwiczeń, w których bardzo
ważna jest kontrola mięśni brzusznych i poprawne oddychanie. Koncentracja, panowanie nad sobą,
płynne ruchy i dokładność są podstawowymi zasadami tej techniki. Przestrzeganie tych zasad
zapewni bezpieczeństwo ćwiczeń i szybko przyniesie upragnione efekty. Wiadomo, że najlepiej
byłoby, gdyby efekty ćwiczeń można odczuć natychmiast. Niestety jest to niemożliwe.
Istnieją jednak zasady, których przestrzegając, odczujesz dobroczynny wpływ ćwiczeń
Pilates na swój organizm naprawdę błyskawicznie
12 złotych rad:
Zawsze zaczynaj od rozgrzewki
Nie spiesz się! Im wolniej ćwiczysz, tym lepiej
Ćwicz zgodnie z rytmem swego oddechu
Wkładaj cały wysiłek w wydech
Przy wydechu wciągaj pępek ku kręgosłupowi
Kontroluj swoją postawę
Skoncentruj się na tym, co i jak robisz
Siłę mięśni brzucha rozwijaj powoli - jeżeli uwypuklają się one podczas ćwiczenia, zrób przerwę
Ruch ramion zaczynaj od mięśni najszerszych grzbietu i czworobocznych, a nie od samych
ramion
Ważna jest jakość a nie ilość! Stosuj się do podanej liczby powtarzanych ćwiczeń
Ćwiczenia Pilates wykonuj regularnie, najlepiej codziennie
Tylko dzięki wytrwałości uzyskasz łądną i zgrabną sylwetkę
Historia Pilatesa:
Joseph Pilates urodził się w 1880 roku w pobliżu Duesseldorfu w Niemczech. Był bardzo chorowitym
dzieckiem. Cierpiał powodu astmy i krzywicy. Nie poddawał się jednak i pokonywał swoje fizyczne
ograniczenia uprawiając kulturystykę i gimnastykę. Dzięki temu w wieku 14 lat został modelem do
rysunków anatomicznych.
Uprawiał wiele sportów: narciarstwo, nurkowanie i oczywiście gimnastykę
W roku 1912 wyjechał do Londynu. Istnieje kilka wersji dotyczących motywów jego wyjazdu i historii
życia w Anglii. Jedna z nich mówi o tym, że Pilates pojechał tam w celu uprawiania zawodu boksera,
Realizacja:
Strona 4 z 5
Body Mind - spokojne
Opublikowano na Fitness Club Dynamika (http://www.dynamika.pl)
inna że podjął pracę jako instruktor samoobrony dla policjantów ze Scotland Yard'u, jeszcze inna
przedstawia Pilatesa jako wykonawcę cyrkowego objeżdżającego kraj ze swoją trupą. Po wybuchu I
wojny światowej został internowany jako Niemiec. Podczas internowania doskonalił swoje ćwiczenia
i uczył innych internowanych swojej metody. Epidemia grypy w 1918 roku zabiła wiele osób w
Anglii, jednak wszyscy którzy ćwiczyli z J. Pilatesem, przeżyli. Tutaj też Pilates zaczął wprowadzać
ćwiczenia ze sprężynami przymocowanymi do łóżek szpitalnych, tak że chorzy mogli być poddawani
rehabilitacji jeszcze gdy leżeli w łóżku. Ta innowacja doprowadziła do stworzenia przez J. Pilatesa
całej gamy urządzeń do ćwiczeń i rehabilitacji.
Po wojnie Joseph wrócił do Niemiec. Jego metoda ćwiczeń zyskała przychylność i ogromne
zainteresowanie środowiska tancerzy, a w szczególności Rudolfa von Laban'a, którego system
notacji tańca jest używany do dziś na całym świecie.
Znana tancerka Hanya Holm zadoptowała wiele ćwiczeń do swojego programu, i są one do dzisiaj
częścią tzw. "techniki Holm". W 1926 roku Joseph Pilates przyjechał do USA. Podczas podróży do
Stanów poznał Klarę, z którą później się ożenił. W Nowym Yorku Joseph i Klara założyli swój pierwszy
zakład gimnastyki w budynku, w którym mieścił się "New York City Ballet".
Metoda Pilatesa szybko zdobyła popularność w USA , najpierw wśród tancerzy, a później w latach 70
wśród zwykłych ludzi. Klara i Joseph rozwijali metodę aż do śmierci Josepha w 1967 roku. Po jego
śmierci Klara, znana jako wspaniała nauczycielka metody Pilatesa, prowadziła jeszcze studio
ćwiczeń przez kolejnych 10 lat, aż do swojej śmierci w 1977 roku. Joseph i Klara wykształcili swoich
następców, którzy propagowali metodę w wielu krajach. Do najbardziej znanych należą: Kathy
Grant, Lolita San Miguel, Ron Fletcher i Alan Herdmann.
Bez względu na podane wyżej opisy zajęć, przed zapisaniem się na zajęcia ruchowe
zasięgnij porady lekarza. Pamiętaj o przyniesieniu ze sobą ręcznika i obuwia
sportowego- zamiennego z czystą podeszwą.
Kliknij aby przeczytać opis wszystkich form fitness dostępnych w naszym klubie. [3]
2012 © DYNAMIKA Fitness Club ul. Broniewskiego 26 45-461 Opole (Kolonia Gosławicka)
Polityka prywatności
[email protected] tel/fax (077) 400 80 92
Źródłowy URL: http://www.dynamika.pl/oferta/gimnastyka-fitness/body-mind-spokojne
Linki:
[1] http://www.dynamika.pl/oferta/rowery/sensitive-cycling
[2] http://www.dynamika.pl/dynamika/doc.jsp?mid=mid19&DocId=352
[3] http://www.dynamika.pl/download/Opis2007-X.doc?tl=5
Realizacja:
Strona 5 z 5

Podobne dokumenty