Książki polecane przez pracowników Pedagogicznej Biblioteki
Transkrypt
Książki polecane przez pracowników Pedagogicznej Biblioteki
Książki polecane przez pracowników Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie. Szkoła podstawowa: 1. Paweł Beręsewicz: A niech to – czykolada (10-12) 2. Paweł Beręsewicz: Co tam u Ciumków? (6+) 3. Paweł Beręsewicz: Czy wojna jest dla dziewcząt? 4. Paweł Beręsewicz: Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek? (8-10) 5. Paweł Beręsewicz: Noskawery (8-10) 6. Paweł Beręsewicz: Tajemnica człowieka z blizną 7. Joanna Papuzińska: Asiunia 8. Joanna Papuzińska: Mój tato szczęściarz 9. Krystyna Drzewiecka: Piątka z Zakątka (i inne tomy tej serii) 10. Barbara Gawryluk: Zuzanka z pistacjowego domu 11. Barbara Gawryluk: Baltic Pies, który płynął na krze 12. Łukasz Wierzbicki: Dziadek i niedźwiadek 13. Łukasz Wierzbicki: Machiną przez Chiny 14. Łukasz Wierzbicki: Afryka Kazika 15. Grzegorz Kasdepke: Kacperiada (6+) 16. Grzegorz Kasdepke: Detektyw Pozytywka (6-8) – i inne tomy z tej serii 17. Renata Piątkowska: Gdyby jajko mogło mówić 18. Renata Piątkowska: Wszystkie moje mamy (8-10) 19. Renata Piątkowska: Wieloryb (7+) 20. Agnieszka Gadzińska: Sklota i reszta świata 21. Agnieszka Gadzińska: Wielkie odkrycia Matyldy i Skloty 22. Emilia Kiereś: Kwadrans 23. Emilia Kiereś: Łowy 24. Beata Ostrowicka: Mój kochany Kotopies 25. Beata Ostrowicka: Jest taka historia. Opowieść o Januszu Korczaku 26. Marcin Szczygielski: Arka czasu (10-12) 27. Marcin Szczygielski: Czarny młyn (10-12) 28. Anna Onichimowska: Najwyższa góra świata (6-8) 29. Ulf Stark: Czy umiesz gwizdać Joanno? (6-8) 30. Ewa Grętkiewicz: Dostaliśmy po dziecku (10-12) 31. David Walliams: Babcia rabuś (6+) 32. Roksana Jędrzejewska-Wróbel: Kamienica 33. Andrzej Maleszka: Magiczne drzewo (8+) 34. Joanna Olech: Pompon w rodzinie Fisiów 35. Martin Widmark: - seria detektywistyczna o Lassem i Mai (m.in. Tajemnica mumii; Tajemnica biblioteki) 36. Aleksandra i Daniel Mizielińscy: Tu jesteśmy. Kosmiczne wyprawy, wizje i eksperymenty 37. Eliza Piotrowska: Żółte kółka (7+) 38. Zuzanna Orlińska: Cierpienia sięciolatka (10+) 39. Dominika Słomińska: Kostka i Bruno: bajki wychowajki 40. Dorota Sidor: Gdzie jest wydra 41. Krzysztof Petek – książki dla uczniów szkoły podstawowej Gimnazjum: 1. K. May – „Czarny mustang” 2. P. Dowswell – „Przygody polarników” 3. J. Gaarder – „Świat Zofii”, „W zwierciadle, niejasno”, „Dziewczyna z pomarańczami” 4. E. E. Schmidt – „Dziecko Noego” 5. M. Nawrocka – „Anhar”, „Alhar, syn Anhara”, „Ariel, wnuk Alhara” 6. E. Grętkiewicz – „Dostaliśmy po dziecku” 7. L.M. Montgomery – „Błękitny zamek” i inne książki 8. M. Musierowicz – wszystko 9. Zgierun-Łacina – „Sześć Dominika”, „Kradzione róże” 10. D. Kobierowska – „Dosięgnąć Everestu” 11. B. Wachowicz – „Rudy, Alek, Zośka : Gawęda o bohaterach <<Kamieni na szaniec>>” 12. Steward – „Krowy w labiryncie i inne eksploracje matematyczne” 13. W. Cejrowski – „Rio Anakonda”, „Gringo wśród dzikich plemion” 14. G. Brzozowski – „Cejrowski. Biografia” 15. C. S. Lewis – „Listy starego diabła do młodego” 16. J. M. de Vasconcelos – „Moje drzewko pomarańczowe” 17. T. de Fombelle – „Tobi. Życie w zawieszeniu” 18. J. R. R. Tolkien – „Władca pierścieni” 19. R. P. Evans „Stokrotki w śniegu” 20. J. Frey – „Powietrze na śniadanie” 21. H. Hassenmuller – „Niemy śmiech”, „Anioły stąd odeszły” 22. C. R. Zafon – „Cień wiatru”, „Książę mgły”, „Pałac północy”, „Marina”, „Więzień nieba” 23. R. Kosik – cała seria „Felix, Net i Nika” 24. Seria: Jasiek Mela poleca Liceum: 1. S. Hołownia – „Monopol na zbawienie”, „Kościół dla średniozaawansowanych”, „Ludzie na walizkach”, „Bóg – życie i twórczość” 2. R. Szymkowiak – „Problemy bez ściemy”, „Ekstremalnie wypasione rekolekcje” 3. Hallier, D.Megglé – „Mnich i psychiatra rozmawiają o szczęściu” 4. J. Bremer – „Santiago de Compostela. Pielgrzymim krokiem” 5. C. S. Lewis – „Zaskoczony radością”, „Smutek” 6. M. Logue & P. Conradi – „Jak zostać królem” 7. Dymna, W. Szczawiński – „Warto mimo wszystko” 8. S. Nasar – „Piękny umysł” 9. S. Rawicz – „Długi marsz” 10. T. Chevalier – „Dziewczyna z perłą” 11. L. Witek – „Wybór Marty” 12. J-D. Bauby – „Skafander i motyl” 13. O. Wilde – „Portret Doriana Graya” 14. J. D. Salinger – „Buszujący w zbożu” 15. S. Maushart - „E-migranci : pół roku bez internetu, telefonu i telewizji” 16. M. Zusak – „Posłaniec” 17. M. Ścibor-Marchocka – „Taniec z gronostajem” 18. S. Gruen – „Woda dla słoni” 19. Ch. Martin – „W pogoni za świetlikami”