BlizzCast 13 - StarCraft2.net.pl

Transkrypt

BlizzCast 13 - StarCraft2.net.pl
BlizzCast 13
Data publikacji : 28.02.2010
Ocena: 4.4/5 (8)
Kilka dni temu pojawił się BlizzCast oznaczony numerem 13. Biorąc pod uwagę datę jego wydania,
nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem, że był on głównie poświęcony becie StarCraft II - do
rozmowy zostali zaproszeni Dustin Browder, oraz Chris Sigaty. Mimo, ze większość konwersacji
skupiała się na samym wydaniu beta testów i ich dotychczasowych efektach, pojawiło się również
kilka informacji dotyczących makro mechanik wszystkich ras, Galaxy Map Editora, oraz kampanii
single player.
Poniżej przedstawiamy tłumaczenie fragmentów związanych z tymi właśnie tematami (chociaż mimo
wszystko polecam odsłuchanie całego BlizzCasta w oryginale, gdyż tłumaczenie nie zawiera
wszystkich pytań i z pewnością nie oddaje atmosfery prowadzonej rozmowy):
Rob Simpson: Mówiliśmy nieco na temat makro mechanik oraz o tym, że niektórym
elementom gry poświęcono wiele uwagi. Co odróżnia makro mechaniki każdej rasy, oraz
jakie są założenia dla każdej z nich?
Dustin Browder: Bardzo staramy się, aby gracze zyskali dodatkowe opcje strategii i
wyboru w czasie rozbudowywania bazy i całej ekonomii. Bardzo chcemy skupić się na
tym elemencie gry. Chcemy, aby osoby miały możliwość zdecydowania o tym jakiego
typu graczem są. Czy chcę być graczem który optymalizuje ekonomię, ale nie jest bardzo
dobry w dowodzeniu jednostkami na polu walki, czy może takim, który doskonale
prowadzi jednostki w walce, ale nie skupia się tak bardzo na ekonomii, czy też staram się
zachować równowagę między tymi aspektami. Chcemy wprowadzić do gry pewnego
rodzaju napięcie, bardzo trudno jest wszystko zrobić idealnie, będziesz musiał dokonać
pewnych wyborów. Jedną z rzeczy, którą chcieliśmy dodać, są właśnie tego typu
dylematy w bazie gracza.
Protossi posiadają umiejętność "time warp", która pozwala na przyspieszenie pracy
wybranego budynku na określoną ilość czasu, jego produkcji, budowy, czy wynajdowania.
Wybór nie polega na tym, czy powinieneś z tego korzystać, bo powinieneś. Element
decydowania polega na tym, na co i kiedy skorzystasz z tej umiejętności, czy powinieneś
ją raczej oszczędzać, czy skorzystać natychmiast w przypadku określonych rzeczy? Jest
wiele małych wyborów których gracz może dokonać, aby zoptymalizować swoją
ekonomię przy pomocy time warp.
Zergowie posiadają królową, która może tworzyć dodatkowe larwy w hatchery. W tym
przypadku również jest to umiejętność z której chętnie powinno się korzystać, jednak jest
mała presja, ponieważ królowa posiada również inne zdolności. Może ona rozszerzać
creep, który daje bonus do szybkości poruszania się, czasami potrzebujesz połączyć nim
bazy, albo chcesz rozprzestrzenić go po mapie. Królowa posiada także możliwość
leczenia budynków, jednostek, a co najważniejsze struktur obronnych twojej bazy, co
również może prowadzić do pewnych dylematów. W związku z tym chcesz za każdym
razem skorzystać z królowej, jednak czasami lepiej jest poczekać i wykorzystać jej
energię na inne umiejętności. Oczywiście po stworzeniu larw również pojawia się wybór
na co je przerobimy. Czy będą to drony, czy może jednostki do walki? Jakiego wyboru
dokonasz.
Terranie posiadają umiejętność tworzenia MULE, który jest mechanicznym SCV
zrzucanym z orbity, który pomaga zbierać minerały. Z pewnością jest to coś z czego
powinno się często korzystać. Problem jednak w tym, że MULE korzysta z tej samej
energii co comsat, który pozwala terranom na odsłonięcie sporego fragmentu mapy, oraz
na ujawnienie ukrytych jednostek, to jest bardzo potężna umiejętność. Chcesz korzystać
z MULE jak najczęściej jednak czasem będziesz potrzebował comsatu, co może stanowić
trudny wybór dla gracza terran. Mogę powiedzieć, że widziałem gry w których ludzie
przegrywali ponieważ cały czas korzystali z MULE, a kiedy potrzebowali comsatu, nie
mogli go użyć.
Rob Simpson: Nie mieli możliwości zrobienia skanu kiedy ten był potrzebny.
Dustin Browder: To zawsze jest trudny wybór. Oczywiście takie sytuacje nie będą
zdarzały się zawsze. Jest wiele możliwości podejmowania decyzji przez gracza, oraz pracy,
jaką może on włożyć w rozwój swej bazy jeśli chce bardziej skupić się na elemencie
ekonomicznym.
Rob Simpson: Nowy Galaxy Map Editor nie będzie od początku dostępny w becie, ale
czego spodziewacie się po graczach, kiedy wpadnie on w ich ręce?
Chris Sigaty: Edytor jest czymś o czym sporo rozmawiamy. Chcemy go wydać w jakimś
większym patchu, który przewidziany jest pod koniec bety. Pytanie jednak brzmi, czy
wszystko będzie szło na tyle dobrze, żebyśmy mogli go pokazać graczom i czy będziemy
mieli wystarczająco dużo czasu na związane z tym działania? Jest to coś czemu staramy
się dokładnie przyjrzeć. Dyskutowaliśmy na ten temat, jednak na chwilę obecną nie
mogę powiedzieć czy to się stanie, czy też nie. Jest to naszym celem, jednak nie
wiadomo czy uda nam się go zrealizować, to chyba moja najlepsza odpowiedź na to
pytanie. Chcemy jak najwcześniej wydać edytor, aby ludzie mogli zacząć pracować nad
mapami po to, żeby w momencie wydania gry mogły zostać one szybko dodane, aby
wszyscy mieli możliwość ich ściągnięcia i grania na nich. Uważamy, że w dużej ilości
przypadków, gracze nie będą mieli jedynie multiplayerowych map, ale również inne
ciekawe mody. Im wcześniej pozwolimy społeczności pracować nad nimi, tym lepiej,
jednak mamy nieco mniej czasu niż się tego spodziewaliśmy.
Jeszcze nie zadałeś tego pytania, ale ja już na nie odpowiem. Planujemy od trzech do
pięciu miesięcy beta testów, obecnie bardziej celujemy w termin trzech
miesięcy. Wciąż mamy nadzieję na wydanie gry w pierwszej połowie tego roku,
co skraca nasz czasowy plan wydawania content patchy w czasie trwania bety,
zastanawiamy się, czy w ogóle warto wydać edytor w takiej sytuacji.
Rob Simpson: Kampania dla pojedynczego gracza, która nie jest dostępna dla beta
testerów, również doczekała się pewnych zmian w systemie badań oraz zyskała nowe
funkcje UI. Czy możecie powiedzieć nieco więcej na ten temat, oraz innych znaczących
aktualizacji dla kampanii Wings of Liberty?
Dustin Browder: Idzie całkiem dobrze. Włożyliśmy wiele pracy system badań [research],
aby dać graczom możliwość większego wyboru. Poprzednio, w wersji którą mogli
obejrzeć gracze, Rekieterzy Raynora [nie mogłem się powstrzymać] mogli odnaleźć
artefakty protossów oraz dziwne istoty zergów, następnie zabierali je na Hypieron, gdzie
korzystali z nich, aby rozwinąć swoją technologię w oparciu o obce znaleziska. Wyglądało
to raczej jak sklep, otrzymywałeś punkty, a następnie wydawałeś je na to co chciałeś. Nie
było żadnego związku, mogłeś odnaleźć organizmy zergów, ale kupić coś co bardziej
odpowiadało technologii protossów, nie byliśmy z tego zadowoleni. Powróciliśmy więc do
fazy planowania i stworzyliśmy system, który bardziej odzwierciedla ideę badań. Wciąż
otrzymujesz punkty za zbieranie tych elementów, jednak teraz masz do dyspozycji dwa
drzewka - zergów, oraz protossów. Jeśli odnajdziesz istotę zergów, lub artefakt protossów,
otrzymasz nowe możliwości powiązaną z odpowiednią rasą. Kiedy dotrzesz do
odpowiedniego poziomu w drzewku badawczym, będziesz musiał dokonać trudnego
wyboru. Czy chcę pójść w rozwiązanie A, czy B, a kiedy już zdecydujesz, koniec, nie ma
możliwości wybrania tej drugiej. Jest to czas dokonania trudnego wyboru, nie jest to
kolejny zakup technologii które już są dostępne w grze. Jest to znacznie lepszy system
rozwoju, jest znacznie prostszy niż to co możecie zobaczyć w grach polegających na
rozbudowie imperium, jednak Starcraft II wciąż pozostaje strategią czasu rzeczywistego.
Chcesz wykorzystać te rozwiązania na polu walki żeby spopielić kilka zerglingów. Jest to
zdecydowana poprawa w porównaniu do tego, co pokazaliśmy wcześniej.
Chris Sigaty: Uwielbiam możliwość wyboru i całą koncepcję "Oj nie, nie mogę tego
cofnąć." To jest całkiem hardcore'owe, jednak lubię takie rozwiązanie, ponieważ w
przypadku rozwijania normalnych technologii, zawsze możesz zdecydować, że czegoś nie
potrzebujesz w danej chwili. Możesz potem do tego wrócić, a tutaj nie ma takiej
możliwości i pozostaje dokonanie wyboru "Co mam wybrać? Co zrobić?" To jest naprawdę
bardzo fajne.
Dustin Browder: Dokładnie
Rob Simpson: Wydaje mi się, że pomaga to również w aspekcie powtarzalności gry. Jeśli
postanowiłeś rozwinąć całkowicie drzewko protossów, możesz zobaczyć jak będzie to
wyglądało w przypadku umiejętności zergów, możesz zagrać jeszcze raz i przekonać się
jak to wygląda.
Dustin Browder: Zgadza się. W przypadku kampanii poprawiliśmy także całe UI
zakupowanej technologii, aby było bardziej przejrzyste, łatwiej będzie można dokonać
wyboru. Wszystkie technologie przerobiliśmy mniej więcej dwa, lub trzy razy od czasu
kiedy ostatnio je prezentowaliśmy. Mieliśmy sporo grup które odwiedzały nasze studio,
ludzie z World of Warcraft nam trochę podpowiedzieli, osoby pracujące nad Diablo
również przedstawiły swoje pomysły, w związku z czym lepiej widzimy czego się używa,
czego zaś nie, co pozwala nam łatwiej poszukiwać odpowiedniego balansu. Podejmujesz
naprawdę istotne decyzje kiedy wybierasz czy chcesz diamondbacki, czy ulepszyć
medyków, lub poprawić technologię wraithów, które pełnią istotną rolę na polu walki w
kampanii Wings of Liberty.
Rob Simpson: Wspomniałeś o wraithach, jednak nie znajdują się one w trybie
multiplayer. Czy będą jednostki występujące jedynie w kampanii?
Dustin Browder: Całkiem sporo jednostek. Wydaje mi się, że mamy około 28, 29 misji w
kampanii. Chcieliśmy zapewnić w czasie ich trwania wiele nowych jednostek i sporo
możliwości wyboru, a jeśli pojawiłyby się one w trybie multiplayer, nie było by szans aby
to zbalansować. To by nie była fajna gra do oglądania. Jednak dla pojedynczego gracza
mierzącego się z komputerowym przeciwnikiem, wielość wyborów nie jest już tak
przytłaczająca. To daje nam szansę na dodanie wielu fajnych elementów, które nie mogły
się pojawić w trybie multiplayer z racji tego, że byłby problem z ich zbalansowaniem.
Rzeczy takie jak wraiths, science vessels, medycy, jednostki które wcześniej nie były
znane w uniwersum Starcrafta, mogą zostać dodane aby pozwolić graczom wcielić się w
terrańskiego dowódcę znajdującego się na polu bitwy w świecie Starcrafta. To naprawdę
otwiera grę i dodaje wiele świeżości do jej świata w czasie, kiedy nie byłoby to możliwe w
grze multiplayer.
Tagi: Chris Sigaty, BlizzCast, Dustin Browder, tłumaczenie, edytor map, premiera, singleplayer
Uprasza się osoby kopiujące w całości newsy z naszej witryny na swoje strony lub fora o wstawianie widocznych klikalnych linków,
bezpośrednio do pobranego tekstu. W przypadku braku widocznego linku, skopiowanie tekstu uważa się za kradzież własności
intelektualnej.
Dziękujemy: Administratorzy serwisu.
Autor: Grzegorz "Sigmar" Sadziński
Data publikacji : 28.02.2010
Data modyfikacji : 28.02.2010
Liczba wyświetleń tekstu: 6175
Komentarz (44) dodaj komentarz
Z góry przepraszam za późne opublikowanie newsa, jednak sesja + przeziębienie + tłumaczenia na pozostałych serwisach
skutecznie obniżają moją efektywność =)~Sigmar
2010/02/28 12:35
dobrze jest~luki1922
2010/02/28 13:11
Wpadlem na taka mysl.
Oni chca wydac gre przed wakacjami, aby po skonczeniu zrobic sobie urlop na wakacje :)
Jakby wydali we wrzesniu to lipny urlop by byl. A teraz w trakcie trwania bety nie ma szans na urlop.~mgkiler
2010/02/28 13:26
nie wierze ze wydzadza ja przed gwiazdka. Jesli tak to stawiam piwo!~Endri-gol
2010/02/28 13:35
No jak na razie wszystko jest na dobrej drodze by gra trafiła w nasze ręce w te wakacje :D. Ale nie zapominajmy że to blizz i
"drobne" opóźnienia się mogą przytrafić hehe~Draq_Drake
2010/02/28 13:37
sc2 w wakacje byłoby super ;;D
bardzo ciekawią mnie te jednostki dostępne tylko podczas kampanii, niech odkryją więcej tajemnic ;;)~rikjji
2010/02/28 13:53
ehhm tryp SP będzie taki wspaniały... jeszcze tylko jakieś 4 miesiące ^^ może 6 miesięcy :P~Skofijak
2010/02/28 14:42
Im prędzej Starcraft II, tym prędzej Diablo III. Późniejsze dodatki do SCII to tylko kwestja fabuły, balansu jak w Patchach plus 3-4
jednostki gratis na dodatek. Nie będzie to pochłaniało Tyle uwagi co Wings of Liberty.~seraf
2010/02/28 14:46
~Sigmar no i w bete tez trzeba kiedys grac:P~saq
2010/02/28 14:51
@seraf:
mysle ze przynajmniej 1 dodatek bedzie przed Diablo 3.
To bylo by nie oplacalne dla Blizzarda jakby trzeba bylo czekac wiecej niz rok. Takze mysle ze dodatki beda sie ukazywac w
odstepach 6-12 miesiecy.
Tym bardziej ze nie sa to zwykle dodatki a kolejne czesci jednej gry.
Przez zwykly dodatek rozumiemy tutaj dodatek bez ktorego mozna sie obejsc.~mgkiler
2010/02/28 15:19
z niecierpliwością czekam na wing of liberty :) A szczególnie na heart of the swarm :)~MrExtasy
2010/02/28 15:47
A ja na lurkery.
Siege lurkery.~Atom
2010/02/28 17:08
nie wiem czy wolno mi tu pisać takie rzeczy, ale jest już crack który pozwala na grę z komputerem, co prawda komp jest
żałosny, ale fajnie zobaczyć świat sc2 na żywo.~Rogal
2010/02/28 17:26
@MrExtasy: przyłączam się, kampania zergów szczególnie mnie interesuje ::)
@Rogal: no, mi jeszcze godzinka ściągania klienta zastała...~rikjji
2010/02/28 17:29
właśnie skończyłem z 3 botami grać. No cóż można przynajmniej sobie popatrzeć jak się rzeczy rozwalają itd :D ale gra z tym
kompem to jak granie w kółko i krzyżyk sam ze sobą, jak ktoś wspomniał :D~Chrumo
2010/02/28 17:56
co do pierwszej wypowiedzi dastina browdera : ma on 100 procentową racje, ze nie mozna zrobic wszystkieggo perfekcyjnie,
zawsze trza bedzie dokonac jakiegos wyboru, ktory moze wplynac na twoja korzysc lub nie korzysz, jedna nie podoba mi sie
jedno . protossi moga przez jakis czas przyspieszyc budowanie, lecz maja problem, by zastanowic sie IKIEDY to zrobic. o
zergach byla mowa, ze teez nie wiadomo, kiedy uzyc mocy queen, jednak jest to troche niesprawiedliwe bo queen mozna sobie
zrobic wiele, latwo i szybko a z time warp juz tak nie ejst ...~kisiel
2010/02/28 18:45
Jest już medium AI. Znacznie lepszy przeciwnik niż podstawowe AI w grze. Hard ma wyjść na dziach.~Inheritor
2010/02/28 19:13
moze ktos napisac albo podac linka do tego co trzeba zrobic zeby zagrac z kompem?~Pierdyl
2010/02/28 19:44
ale linka zeby grac z kompam w tym launcheru czy w grze ?~kisiel
2010/02/28 20:05
jest juz very hard. Imba totalna ;d~ZealotAttack
2010/02/28 20:17
w grze żęby sobie zagrać. W ogóle nie potrafie nawet powtorek wlaczyc...~Pierdyl
2010/02/28 21:03
dla ludzi ze słabymi kompami:
http://img14.imageshack.us/img14/7979/screenshot000fn.jpg
Tyle da się wykrzesać na sempronie 2800+ 2.0ghz, 1,5gb ram ddr1, i radeonie 9550.~seraf
2010/02/28 21:18
Wyszło nowe AI, ponoć nie oszukuje:P
ale zerg jeszcze kuleje, chłopaki tylko dzieńnad tym pracowali, bedzie lepiej...~Revnan
2010/02/28 21:21
My się nie znamy Rogal?
@kisiel
To prawda, że można zrobić queenów więcej, ale pozostałe umiejętności queen są okazjonalne. Nie opłaca się dla nich samych
tworzyć drugiego queena. Tak przynajmniej mi się wydaje, bo przecież nie grywam.~Atom
2010/02/28 21:49
Odkryłem ze można zergiem przejąć dowolną inna rasę przy pomocy infestora, co prawda w sc1 to było nie przydatne ale w sc2
moze znajdzie jakies zastosowanie, np w grze 2v2 zegr moglby miec swojego MShipa, albo no nie wiem cos od terka stosować
No dobra, przejęcie budynku terran tzn wybudowanie command center jest bardzo trudne bo trzeba co chwile robic neural
parasite czy jak to tam sie nazywa na tym scv zeby skonczyl budowe, u protosow jest latwiej bo stawiasz nexusa a on sie juz
sam buduje. Ultralisk niestety nie lata pod spodem medivaca jak thor :/~Skofijak
2010/03/01 15:16
SC 2 = Pre Order:]
= http://shop.gameplay.co.uk/webstore/productpage.asp?productcode=RM03208&title=starcraft_2~baqua
2010/03/01 15:37
W przeliczeniu 120 PLN. Nienajgorsza cena.~Atom
2010/03/01 17:47
premiera 30 kwietnia? no no. ciekawe czy to realne.~Yaerius
2010/03/01 18:27
Skofijak a na cholere grac dwoma rasami? Przeciez do bezsensu. Co innego przejmowac wroge unity a co innego zrobic ciekawy
ale bezsensowny ruch i grac dwa rasami rownoczesnie. W singlu to moze jeszcze radoche przynosic ale w mulit to raczej bedzie
niepraktyczne.~Temporal
2010/03/01 18:46
niby tak, niby niepraktyczne, ale jak np twój TP podeśle ci proba, zrobisz nim sobie na expie nexusa to masz w tym nexusie to
przyspieszanie, i dzieki niemu mozesz sobie przyspieszać badania, albo skracać czas jaki jest potrzebny na robienie królową
dodatkowych larw, dzięki czemu możesz je robić częściej, albo w ogole przyspieszać nexusa zeby narobić szybko duzo roboli,
tylko trzeba by policzyć czy to sie opłaca. Podobno w 2v2 można bylo rzucac przyspieszanie na budynki sprzymierzone, ale było
to za mocne i juz zostało usunięte. Można też np, przyspieszyć mutowanie lair w hive, a pozniej spire w greater spire i masz
sporo szybciej brood lordy, albo szybciej ultraliski, a to wszystko za 50 minerałów więcej niż normalnie bo nexus kosztuje 400 a
dron plus hatcher to 350 minerałów. Tyle ze z hatchera mozna robic inne jednoski zergow no ale wszystko trzeba sprawdzic,
mysle ze przyspieszenie techowania jakie sie uzyskuje jest warte uwagi.~Skofijak
2010/03/01 19:18
no wsumie w grach teamowych to nawet mogloby sie sprawdzic
zobaczymy na co na blizz pozwoli bo narazie to ladnie ciacha~Temporal
2010/03/01 19:59
Bardzo mi sie podoba warp gate, jak chcesz robic fast DT albo ukrywasz pylona albo podlatujesz warp prismem mozna jeszcze
do srodka wrzucic ze 4 zealoty i jak tylko dostajesz techa na DT to odrazu warpujesz ich tyle ile masz warp gate'ów, nie musisz
czekać aż sie "zrobią" i aż tam dojdą, albo doleci transportowiec z bazy, a jest to bezpieczniejsze niz budowanie proxy gate'ów
koło bazy przeciwnika jak to można by robić w SC1.
I nie wiem jak ktoś grał czy w ogóle kolosusy się przydają, moim zdaniem są bardzo słabe, wydaje mi sie ze immortale są
znacznie lepsze, zwłaszcza że kolosusy z tego co wiem mogą być atakowane przez wszystkie jednostki, a taki immortal to od
tych co maja tylko anty air nie dostaje.~Skofijak
2010/03/01 20:30
nie wiem czy widziałeś turniej ZOTAC. Tam protos całkiem sobie dobrze radził z zergiem grając collosusy. Powiem więcej - jak
miał ich 4ery to wtedy każda grupa zerga padała jak muchy :)
Tyle, że wymaga to niezłego mikro bo collosusy kruche są oraz wsparcia jednostek do zwalczania corruptorów.~KruczoCzarny
2010/03/01 20:39
no niestety nie widziałem, chętnie bym zobaczył coś takiego, żebym sam wiedział jak je dobrze stosować, widziałem raz mikro
kolosusem jak stał że tak powiem bokiem do rampy i jak coś po niej schodziło to palił aż miło, plus kolosusa jest napewno taki
że widzi to co jest poziom wyżej, co jak wiadomo w SC2 jest bardzo istotne. Takie pytanie - czy medivaki leczą jednostki
sprzymierzone? podejrzewam że tak, więc odpowiednia mieszanka jednostek może być bardzo zabójcza.~Skofijak
2010/03/01 21:00
Podejrzewam, że może leczyć wszystkie biologiczne.~Atom
2010/03/01 21:20
Atom -> niestety nie kojarze, ale Rogali teraz jak na lekarstwo ;)~Rogal
2010/03/01 22:04
Tempolar -> masz racje, uzywac tego w sc1 bylo warto np. gdy szlo na cb 5 hydraliskow i 1 utralisk, to bierzesz utraliska i
rozwalasz hydry, wiec chodzi raczej o pojedyncze jednostki, ale przyznac trzeba ze mozna sie niezle zabawic przejmujac scv'a i
drona i rozpaczac od nowa nowymi rasami :)
Nie sadze, zeby sc2 wyszedl w kwietniu, ejst to raczej jeszcze niemozliwe, ale czekam na wakacje ...~kisiel
2010/03/01 22:29
beta potrwa conajmniej 3miesiace, na kwiecień by nie liczył:>~bargaw
2010/03/01 22:57
tak ogólnie to wiem, że to beta itd, ale jak gram sobie vs AI to ten SC2 jest dla mnie takim odgrzewanym kotletem...
może to po prostu kiepski nastrój bo jutro trzeba wstać do pracy, a może cała ta gra napędza się sentymentem do SC1 ? ...~
Rogal
2010/03/01 23:18
Ta gra się sprzeda nie tylko z powodu sentymentu. Ona już jest głębsza od oryginału. Takie jest przynajmniej moje zdanie. Po
prostu widzę mnogość możliwości w przeróżnych rozgrywkach. Koreańską scenę SC1 śledzę od długiego czasu i mogę
porównać.~Atom
2010/03/01 23:29
@Rogal:
Jeśli mieszkasz w Warszawie, to w metrze Centrum jest kafejka internetowa, w której mają betę StarCrafta II. Mówię ci, zagraj
na Battle.necie, a zobaczysz różnicę.
Walka przeciwko AI, to zdecydowanie MNIEJ niż demo możliwości StarCrat II.
StarCraft II posiada ducha oryginału, ale na pewno nie jest odgrzewanym kotletem. ;)~Ch3rry
2010/03/02 06:59
zgadzam się całkowicie z Ch3rrym. to jest dalej "stary, dobry" starcraft. ale o wiele, wiele lepszy :)
i powiem Wam jeszcze jedno chłopaki, wszyscy narzekają na roache, że są za mocne. ba! sam tak też twierdziłem, ale kiedy
wreszcie sobie troszkę pograłem stwierdziłem, że wcale nie są AŻ tak przegięte. są dobre, owszem, ale:
- bez upgrade'ów poruszają się wolno (miałem wrażenie, że zanim dojdę do bazy wroga ten już sobie podwoi wojska)
- upgrade na prędkość, oraz możliwość poruszania się pod ziemią wymaga lair, więc jest to już tier 2 (a w tier 2 protoss ma już
immortale, które koszą roache jak zboże, terran nawet w t1 ich kosi maruderami)
- upgrade na szybką regenerację wymaga hive, więc jest to już tier 3
- może i mają spory dmg i armor (16 i 2), ale muszą podejść bliżej, bo mają mały zasięg (3) i cooldown ich strzału jest dość
duży
poprawiam więc swoje poprzednie wypowiedzi co do roachy i stwierdzam, że mogą zostać takie jak są :)
PS. natomiast mechanika spawn larva u queen jest moim zdaniem przegięta. wylęganie nowych larw trwa 40 sekund, królowa
spokojnie regeneruje 25 energii w tym czasie (nawet więcej) można więc to stosować bez przerwy. nie ma też limitu
maksymalnej ilości larw przy jednym hatchu, więc nawet w momencie kiedy nie mamy kasy, spawnujemy sobie non-stop larwy,
a potem z jednego hatcha robimy na raz np. 20 jednostek :) totalna miazga. moim zdaniem powinni podwyższyć koszt tej
zdolności do 50 energii.~Yaerius
2010/03/02 08:19
moze wystarczyloby zmienic ilosc larw? dobrze tez byloby dac krolowej lepsze pozostale zdolnosci wtedy naprawde
musielibysmy wybierac na co zuzysz energie tak jak ma to miejsce w comand center.
Prawda jest taka ze u queana zawsze bedzie sie uzywac spawn larva. U terka to zawsze jest dylemat czy skan czy mule. U
prota trzeba zdecydowac ktora budowle przyspieszyc. U zerga dylematu nie ma.~Temporal
2010/03/02 09:34
@Temporal:
To chyba nie grałeś Zergami. Creep Tumor jest dobrą umiejętnością, ponieważ poza dostarczaniem Creepu na którym możesz
stawiać wieżyczki, pozwala jednostkom Zergów poruszać się szybciej, a dodatkowo, co nie każdy zauważa, daje ci wizje na
mapie.
Rzadko kiedy ktoś atakuje Creep Tumory, a scout za cene wyłącznie energii, też jest nie do pogardzenia.
Co do leczenia, to przydaje się głównie w defensywie rzucany na wieżyczki.~Ch3rry
2010/03/02 10:48
dodaj komentarz
08.10.2015
Kampania "Szepty o zagładzie" dostępna za darmo (0 komentarzy)
27.09.2015
Kolejni bohaterowie w trybie Sprzymierzonych Dowódców (0 komentarzy)
22.09.2015
Cyfrowe gadżety za udział w BlizzCon 2015 (0 komentarzy)
15.07.2015
Legacy of the Void dostępne w przedsprzedaży! (0 komentarzy)
17.06.2015
Informacje z E3 - prolog kampanii Legacy of the Void (0 komentarzy)
30.05.2015
WCS Europe - sobota (30 maja) 18.00 grupa G - MaNa! (0 komentarzy)
07.05.2015
DreamHack Open France 2015 - już 8 maja - MaNa! (0 komentarzy)
03.05.2015
Na wesoło: postacie E-sportu 50 (0 komentarzy)
03.05.2015
IEM Katowice 2015 - jeszcze raz! (0 komentarzy)
03.05.2015
KeSPA Cup 2015 Season 1 - live! (0 komentarzy)
26.04.2015
Proleague - Top5 gier miesiąca (0 komentarzy)
26.04.2015
CJ Entus wygrywa 2 runde Proleague! (0 komentarzy)
18.04.2015
Wersja beta Legacy of the Void – aktualizacja 2.5.1 (0 komentarzy)
18.04.2015
WCS finals 2015 - galeria (0 komentarzy)
18.04.2015
Omówienie zmian w balansie Legacy of the Void (0 komentarzy)
11.04.2015
WCS Europe kwalifikacje z Polakami - dziś (sobota) 18.00 (0 komentarzy)
11.04.2015
Aktualizacja balansu Heart of the Swarm – 9 kwietnia (0 komentarzy)
11.04.2015
GSL Season1 2015 - galeria (0 komentarzy)
11.04.2015
Zbanowane konta w StarCraft II (0 komentarzy)
04.04.2015
Red Bull Battle Grounds powraca jesienią 2015 (0 komentarzy)
(zobacz wszystkie)